Mikkelin Soutajat upeasti kirkkoveneiden sekasarjan Suomen mestariksi...

12.7.2009

Mikkelin Soutajat upeasti kirkkoveneiden sekasarjan Suomen mestariksi.

Mikkeliläiset voittivat ylivoimaisesti Suomen mestaruuden kirkkoveneiden sekasarjassa lauantain tyynessä ja loistavassa säässä. Toiseksi tullut Evijärvi jäi reilun neljän minuutin päähän ja kolmanneksi soutanut Tornion Latu ja Polku n. 8 minuuttia.

Soutajien perämies Pentti Iivanainen ( 29. soutukerta ) huokui syystäkin tyytyväisyyttä nappiin menneen soudun jälkeen. Uusi sekasarjojen reittiennätys kirjataan nyt 4.16,32,7 joten entinen Nesteen Soutajien reittiennätys kahden vuoden takaa 4.18,09 parani reilu puolitoista minuuttia. Kaikki edellytykset hyvälle soudulle oli petattu viimeistään lähtöpäivän aamuna, kun olosuhteet olivat mitä parhaimmat. Samalla mikkeliläiset saivat revanssin Evijärvestä, sillä vielä kesäkuun alussa evijärveläiset olivat puolta lyhyemmällä matkalla mikkeliläisiä edellä.

Mikkelin sijoitus ja aika olivat erinomaisen hyviä ja jos soudusta jotain jäi kaipaamaan, niin ehkä se oli se, että Sulkavan Urheilijat ei ollut mukana, koska Sulkava satsasi enemmän pienvenekilpailuihin. Mikkelin hyvä soutu kasvatti myös seuran pistetiliä liigassa 24 pisteellä.

Lämpimät onnittelut kirkkoveneiden sekasarjan "yksinkertaisille" Suomenmestareille Sulkavalta: Pentti Iivanainen (29), Sari Teittinen (7), Ville Rimpiläinen (1), Terho Ylönen (9), Sari Jäppinen (9), Vesa Haapamäki (2), Riitta Halonen (16), Marja-Leena Hirvonen (8), Tiina Leinonen (11) , Tapani Liukkonen (5), Jarmo Nenonen (1), Maarit Partanen (9), Irmeli Puustinen (8), Heikki Savander (1) ja Erkki Tanskanen (4)

Toivottavasti tämä erittäin hyvä soutu tulee näkymään jatkossa lisääntyvänä soutuharrastuksena Mikkelin Soutajissa ja jatkossa saisimme nähdä joukkueet myös mies- sekä naisten sarjassa.

Kirkkovenekisojen ohessa soutivat muutamia seuran jäseniä pienveneillä. Jouko Arpiainen ja Karri Rusanen soutivat vuorosoudussa hienosti viidenneksi 5.41,45 ajallaan. Kaisuleena Leppänen ja Kari Laamanen käyttivät hieman yli 6 tuntia parisoutuun, mutta Aarno ja Aku Lindgren vetivät hienosti 5.18,47 ollen neljänsiä. Aki Väisänen oli parinsa Joonas Himasen kanssa mukasvasti 7.  vuorosoudussa ajalla 5.37,02 .  Mikkelin Virpi Suuronen souti upeasti parinsa Paula Raatikaisen kanssa voittaen naisten vuorosoudun 5.50,26 ajalla. Miesten 50-sarjan yksinsoudussa Ossi Ruotsalainen oli 22.  ajallaan 6.45,32 tuloksella. Ossi taitaa tällä hetkellä olla aktiivisoutajista kokenein, mitä tulee Sulkavan soutukertojen määrään, sillä nyt tuli 34. kerran Partalansaari kierrettyä.

Ohessa tulokset

http://www.suursoudut.net/tulos09/ss09431.htm ( Sm- sekajoukkue )

http://www.suursoudut.net/tulos09/ss09430.htm ( Sm- kirkkoveneet, Naiset )

http://www.suursoudut.net/tulos09/ss09429.htm ( Sm-kirkkoveneet, Miehet )