Pienveneiden pikamatkat päättävät soutukauden

26.8.2011

Pienveneiden pikamatkat päättävät soutukauden viikonvaihteessa. Kouvola vie kokonaispotin

Pienveneiden pikamatkat päättyvät soutukauden viikonvaihteessa. Kovasti Sulkavalle satsanneet Kouvola ja Sulkava tulevat viemään kärkisijat kokonaisvoittoa ajatellen.  Mikkeli tulee tipahtamaan kolmanneksi.

Ei tarvitse olla matemaatikko eikä insinööri, että osaa laskea, että näin tulee tapahtumaan. Valitettavasti muutama loukkaantuminen, sairastuminen, työeste sekä mahdollisesti motivaation hiipuminen ovat syynä siihen, ettemme saa kaikkia niitä mukaan, jotka vielä kuukausi pari sitten olivat ainakin vielä lähdössä mukaan.

Muutamia uusia soutajia pienveneen kyydissä sentään Sulkavalla nähdään. Takavuosien moninkertainen huippusoutaja Pentti Iivanainen starttaa miesten 60 sarjan sprinttiin yhdessä seuran puheenjohtajan Juhani Oksmanin kanssa. Alla on yksinsoutuveneet, jotka juuri ja juuri taisivat ehtiä puhdistautumaan pölystä kun miehet kerran pari taisivat käydä niitä kokeilemassa.

Parisoudussa Pentti kokeilee vauhtia myös Liukkosen Tapsan kanssa, joten näin Tapsakin saa tulikasteensa pienveneiden parissa.

Naisten sarjassa tulevaisuuden lupaukset Sari Teittinen & Riitta Halonen ovat myös ehtineet käydä kokeilemassa parisoutua ja tuovat mukavasti uusia tuulia melko harvaan pienvenesouturintamaan mikä Mikkelillä tällä hetkellä on. Samaa voisi sanoa myös Tarja Väisäsestä ja Maarit Partasesta, jotka lähtevät rohkeasti kokeilemaan molempia matkoja ja Tarja soutaa kympin jopa kahteen kertaan samoin kuin kilsankin. Maarit soutaa kilsan kahdesti ja kympin kerran. Laamasen Kari soutaa tällä kertaa Maaritin kanssa kilsan, kun Kaisuleena Leppänen on potenut selkäänsä lähes koko kesän.

Pienvenepuolen positiivisimpiin tulokkaisiin kuuluvat myös Hannu Hoberg M-60 sarjassa, joka soutaa molemmat matkat sekä jo useamman kullan seuralle tuoneet Reijo Parkkinen sekä Jouni Kakkonen. Miehet urakoivat oikein kunnolla, mutta mikäs on soutaessa kun kunto on rautaa. Reijo soutaa yksiköllä kilsan sekä saman matkan myöhemmin Jounin kanssa. Jouni soutaa päivän lopuksi vielä parisoudun sekasarjassa Tarjan kanssa.   Unohtaa ei sovi tietenkään Tuomo Puttosta joka kisailee Ilkka Mannisen kanssa 40-vuotisten parisoudussa pikamatkan. Ilkka soutaa vielä Vuokko Kolehmaisen kanssa sekasarjan sprintin ja sunnuntaina kympin. Tulevaisuuden kannalta iloinen asia on se, että alle 23 -vuotisten kilsalle on ilmoittautunut myös Teemu Puttonen. Lisää nuoria kuitenkin kaivattaisiin.

Miesten 50-sarjassa pariveneillä kisailevat Tapsan ja Pentin kanssa samassa lähdössä kisan mahdollinen yllättäjäpari eli Markku Kolehmainen & Kai Hirvonen. Miesten mitalitili on vielä aukaisematta,  mutta viikonloppuna niitä tullee molemmilta matkoilta.

Vuorosoudussa Timo Dyster ja Jari Kuitunen joutuvat soutamaan yleisessä sarjassa, joten tällä kertaa mitali on pojilla tiukassa. Ennen vuorosoutua Timppa soutaa M-50 yksinsoudussa.

Näillä mennään tällä kertaa.

26.8.2011/im