MIKKELIN SOUTAJILLE SM-KULTAA ja – PRONSSIA TAMPEREEN HELTEESSÄ

29.7.2013

Jouni Kakkonen ja Reijo Parkkinen kultaa ajalla 1.55,26.
Ilkka Manninen ja Vuokko Kolehmainen pronssia ajalla 2.08,26.
Kari Laamanen sekä Oula ja Jussi Seppälä mukana Kinkunkiertäjien veneessä, pronssia ajalla 2.29,23 matkana 35 km.

MIKKELIN SOUTAJILLE SM-KULTAA ja – PRONSSIA TAMPEREEN HELTEESSÄ

Pariairokaksikko Kakkonen ja Parkkinen uusivat viime vuoden voittonsa SM-keskimatkan kisassa Pirkan soudun yhteydessä lauantaina 27.07. sarjassa M 40 vuotta. He ampaisivat lähtölaukauksen pamahdettua heti kärkeen ja johtivat kisaa alusta loppuun saakka. Vastus oli kova, sillä eroa hopeapariin tuli vain 8 sekuntia 26 km matkalla. Jouni ja Reijo ovat tämän sarjan ylivoimainen ykkönen Suomessa, sillä he voittivat myös Sulkavalla 2 viikkoa sitten tekemällä uuden reittiennätyksen. Tästä on hyvä jatkaa seuraaviin pienvenekisoihin, jolloin soudetaan 1 km ja 10 km Virroilla 2 viikon päästä.

Vuokko Kolehmainen ja Ilkka Manninen nappasivat pronssimitalit

Parisoudun sekasarjassa (50v.) kokeneet Vuokko Kolehmainen ja Ilkka Manninen kirkastivat vuoden takaisen nelossijansa pronssiseksi. Hopeakin jäi vajaan puolen minuutin päähän. Suoritus oli kova, sillä kaksikolla oli melkoisia teknisiä ongelmia nestehuollon kanssa. Lämpötila oli +28C, mikä teki kilpailusta soutajille raskaan.

Mikkelin soutajien Kai Hirvonen ja Markku Kolehmainen lähtivät puolustamaan Sulkavan SM-pronssia (parisoutu M 50), mutta joutuivat taipumaan nelossijalle kovan vastuksen edessä. Suoritus oli kuitenkin kokonaisuus huomioiden kova.

Lähtöviivalle 35 km matkalle ryhmittyi yhteensä 23 kirkkovenettä. Kari Laamanen, Oula ja Jussi Seppälä edustivat menestyksekkäästi Mikkelin soutajia Kinkun kiertäjien joukkueessa, joka sijoittui värikkäiden vaiheiden jälkeen yleisen sarjan kolmoseksi vajaan minuutin erolla hopeajoukkueeseen.

Jouni Kakkonen ja Reijo Parkkiselle taas kultaa

Vuokko Kolehmainen ja Ilkka Manninen nappasivat pronssimitalit