Soutajille menestystä pienveneiden SM-sprinteiltä

13.8.2013

Soutu on oikeesti näin kivaa :)
Tarja ja Vuokko tulossa tonnin kultasoudusta.
Ja Vuokko ja Ilkka lähdössä omaan rupeamaan.
Vuokko ja Tarja korkealla :)
Tonnin valtiaat: Jouni ja Reijo.
Tarja ja Jouni 10 000 metrin mestarit.

Kauden viimeiset pienpuuveneiden SM-kisat käytiin viikonloppuna Virroilla sprinttimatkojen merkeissä.  Mikkelin Soutajien pienveneilijöitä kiskoi mitaleille molempina päivinä.

Lauantaina 1000 metrin matkalla ensimmäistä kertaa yhdessä kisanneet Tarja Väisänen ja Vuokko Kolehmainen soutivat N40 parisoudussa kultamitalisoudun ajalla 04:45,9. Sekä Tarja että Vuokko soutivat saman matkan vielä uudestaan, Tarja souti Jouni Kakkosen kanssa pronssille aikaan 04:29,5 ja Vuokko kiskoi Ilkka Mannisen kanssa myös pronssille tosin jaetulle sellaiselle ajalla 04:43,0. Soutajien päivä täydentyi Reijo Parkkisen ja Jouni Kakkosen ykkössijalla M40 parisoudussa, aika 04:12,7.

Sunnuntaina kisailtiin mestaruuksista 10 000 metrillä. Tarja ja Jouni lähtivät kirkastamaan viime vuoden pronssiaan, johtaen soutua alusta asti, parin voittoaika 46:20,4, sarja sekaparisoutu 40 vuotta. Ajalla olisi voitettu myös yleinen sarja.

Vuokko ja Ilkka taistelivat itsensä hopealle sarjassa sekapari 50 ajalla 48:28,7. Sarjassa M60 Kyösti Vesterinen/Seppo Putkinen soutivat hienosta hopealle ajalla 50:43,3.  Hienosti mennyttä päivää täydensi sarjan M50 Markku Kolehmainen/Kai Hirvonen viides sija.

Ohessa tulokset sekä seuraliigan tilanne:  http://www.melontajasoutuliitto.fi/kilpailu/kilpailutulokset/puuvenesoutu/

Seuraavaksi Mikkelin Soutajat kisaavat vielä kirkkoveneiden SM-sprinttimatkoilla Sulkavalla 24.-25. elokuuta.