Vuoden 2017 lopullinen seuraliigatilanne. MiSo sijoittui yhdeksänneksi.

22.9.2016 klo 17:00

Mikkelin Soutajat sijoittui lopulta yhdeksänneksi seuraliigan loppupisteissä.

Voiton vei Takon Soutajat 899 pisteellä. Kovolan Soutajat olivat toisena 871 ja Sulkavan Urheilijat -41 kolmantena 695 pisteellä.

Mikkelin Soutajat olivat siis yhdeksänsiä 203 pisteellä. Edelle kiri viime hetkellä Oulun Kilpa-Veijet 233 pisteellä.

Huominoarvoista oli se, että viidenneksi sjoittunut  Virtain Urheilijat ja kahdeksanneksi kirinyt Oulu eivät kilpailleet ainoassakaan kirkkovene osakilpailussa.

Kaikkien seuraliigakilpailujen tulokset lasketaan mukaan liigapisteisiin.  Liigaan ei ilmoittauduta erikseen.  Kauden päätyttyä kuusi eniten pisteitä kerännyttä jäsenseuraa ja tunnustuspalkinnon saava seura tai seurat palkitaan rahapalkinnoin.

Tunnustuspalkinto jaetaan yhdelle tai kahdelle seuralle jaoksen päätöksen mukaan. Tunnustuspalkinnon kriteereinä käytetään:

- Eniten liigapisteitä edellisestä vuodesta kasvattanut seura tai uusi tulokas ym. 

- Seura, joka on lisännyt positiivisesti lajin näkyvyyttä 

- Hyvä suoritus tai hyvä joukkuehenki yksittäisessä SM-kilpailussa 

- Jokin muu erityinen syy seuran palkitsemiseen

Eiköhän olisi aika nostaa Mikkelin Soutajat jälleen vähintään kuuden parhaan seuran joukkoon. Siihen päästäkseen tulisi osallistua jokaisen kv SM-lähtöön sekä saatava lisää pienvenesoutajia. Jokainen sijoitus tuo vähintäin yhden pisteen ja kv-soudussa viisi pistettä.

Pientä piristymisen merkkiä onkin luvassa, sillä muutama naiskirkkovenesoutaja on jo kokeillut pienvenettä ihan hyvällä asenteella ja vauhtikin on ollut sen kaltaista, että menestystä sopii hyvin odotta tulevina vuosina. Lisäksi joitakin aikaisempina vuosina seuraa edustaneita on lupautunut tulemaan mukaan, mikäli seura tosissaan haluaa panostaa esim. Seuraliigaan.

Ohessa top 10 pisteiden valossa:

1. Takon Soutajat                  899

2. Kouvolan Soutajat             871