Pienvenevajan rakennusprojekti Pursialan soutusatamaan on alkanut! Lue lisää!

22.9.2016

Tästä alkaa Kenkäveron tukikohdan pienvenevajan rakennustyöt. Alustavan suunnitelman mukaan Mikkelin soutajien uusi vaja tulee jo rakennetun vajan eteläpuolelle eli lähimmäksi Etelä- Savon Energian voimalaitosta.

Teemme tiivistä yhteistyötä Mikkelin Pursiseura ry:n kanssa. Mikkelin Soutajat on luovuttanut Mikkelin Pursiseuralle paikan alueeltaan. Heille oli tullut tarve uuteen paikkaan, koska heidän vanha paikkansa oli jäänyt asuntomessualueen alle.

Mikkelin Pursiseura rakentaa samanaikaisesti venevajan soutajien kanssa. Vaja tulee jo rakennetun vajan pohjoispuolelle, Siellä on tarkoitus säilyttää purjehduskoulun kalustoa. Molemmat vajat tulevat olemaan yleisilmeiltään ja kooltaan samanlaisia kuin jo olemassa oleva vaja.

Perustukset tekee Mikkelin kaupungin Salvos- hanke, kaupungin edustaja Harri Kaipainen. Venevajan runkotyön toteutetaan Esedun rakennusalan opiskelijavoimin sekä talkootyöllä. Myös Mikkelin Pursiseuran vajarakennus toteutetaan Esedun opiskelijavoimin.

Rakennustarvike hankinnoissa Mikkelin Soutajat sekä Mikkelin Pursiseura tekevät yhteistyötä kustannusten säästämiseksi.

Rakennusten on tarkoitus valmistua huhtikuun 2017 loppuun mennessä. Rakennusprojektista tehdään jatkossa etusivulle oma teksti- ja kuvamateriaalikansio projektin seuraamista ja taltioimista varten.

Puheenjohtaja Pentti Iivanainen

Ps. näpäytä kuvaa, niin saat sen isommaksi!