Mikkelin Soutajat kirkkoveneiden SM-keskimatkalla kuudensia

13.7.2018

Perämies Pentti Iivanainen, Ismo Hyvönen, Marika Kittilä, Taina Taskinen, Seija Kontinen, Kirsi Malmstedt, Sanna Piili, Vili Hämäläinen, Rauno Kuokkanen, Heikki Hämäläinen, Kai Laitinen, Hilkka Närvänen, Suvi Ikonen, Heikki ja Reijo Kääriäinen

Mikkelin Soutajien kirkkoveneiden sekajoukkue sijoittui Jyväskylässä 9-10.6.2018 käydyissä SM-keskimatkojen 21 km:n kilpailuissa kuudenneksi. Voiton vei Kouvolan Soutajat, toiseksi tuli Takon Soutajat ja kolmanneksi Evijärven Urheiljat. Isäntäjoukkue Vihtavuori sijoittui neljänneksi , SMARK viidenneksi  ja Sulkava vasta seitsemänneksi.

Matka soudettiin neljänä lenkkinä. Mikkelin kierrosajat olivat 22:29 – 23:08 – 23:00, – 23:07 eli keskivauhti kierrosta kohden oli n. 22:55 joten näyttäisi siltä, että ensimmäinen kierros ollut suhteessa muihin hiukan liian kova.

Eroa voittaja Kouvolaan oli 3,13,7 ja pronssiin sitä jäi n. 1,10 min eli vain 18 sek/kierros ja noin kolme sekuntia / km.

Mikkelin Soutajien joukkueessa soutivat Ismo Hyvönen, Marika Kittilä, Taina Taskinen, Seija Kontinen, Kirsi Malmsted, Sanna Piili, Vili Hämäläinen, Rauno Kuokkanen, Heikki Hämäläinen, Kai Laitinen, Hilkka Närvänen, Suvi Ikonen, Heikki ja Reijo Kääriäinen. Perämiehenä toimi Pentti Iivanainen.

Soutuliigan pistetaulukkoon kertyi kuudennesta sijasta 20 pistettä.

Ohessa seuraliigatilanne kirkkoveneiden keskimatkojen jälkeen.

2018_seuraliigatilanne .pdf