Kuntosali avataan 1.6 ja sisäsoutusali 8.6 ( ks. ohjeet )

31.5.2020

Ohessa tiedote, mitä Mikkelin kaupunki tiedottaa sivuillaan liittyen Korona-virukseen ja sisäliikuntaan etenkin Raviradantien kuntosalissa.

Tästä linkistä pääset myös suoraan kaupungin sivuille.

Harjoitusvuorot löytyvät myös seuran nettisivuilta kohdasta "Harjoitus- ja salivuorot"

Soutusalimme pyritään saamaan jäsenien käyttöön viikon 24 eli 8.6 alkaen.

Vanhat avainläpyskät pitäisi nyt käydä ainakin kaikkien jäsenmaksunsa hoitaneiden osalta. jos olet uusi jäsen, eikä sinulla ole avainläpyskää, niin ota yhteyttä jäsensihteeriin tai lue ohjeet kohdasta "Jäseneksi liittyminen".

Sisäänkäynti toistaiseksi Raviradantien pääsisäänkäynnistä Hotelli Uusikuun vastapäätä.

******************************************************
TIEDOTE KORONA -VIRUKSEEN LIITTYEN:

Sisäliikuntapaikat 1.6. alkaen

Suurin osa liikuntasaleista ja kuntosaleista avataan 1.6.
Koronaan liittyvät toimet sisäliikuntapaikoilla_ohjeistus 29.5.2020

Raviradantien kuntosali avautuu 1.6. varattujen vuorojen mukaisesti. Siivoustoimet on mitoitettu varattujen vuorojen mukaan eli on todella tärkeää että jokainen harjoittelee vain omalla vuorollaan.

Koronan vastaisia toimia sisäliikuntapaikkojen käytössä:
Tehostamme hygieniatoimenpiteitä kaupungin liikuntapaikoilla. Tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden harjoitteluun, mutta samalla teemme parhaamme taudin leviämisen ehkäisemiseksi,korostaen yksilön henkilökohtaista vastuuta. Liikuntasalien ja kuntosalien siivousta on tehostettu ja tämän lisäksi kuntosaleilla on käytössä desifiointiaineet omatoimiseen laitteiden puhdistukseen.

Erityisen tärkeää on, että harjoittelu tapahtuu vain varatuilla vuoroilla. Varatuilla vuoroilla yhdistysten, seurojen ja/tai lajiliittojen on itse laadittava ohjeistus turvalliseen harjoitteluun. Yhdistysten ja seurojen tulee varmistaa, että kaikkien liikuntapaikkoja käyttävien ryhmien vastuulliset valmentajat/ryhmien vastaavat ovat tietoisia valtakunnallisista ja seurojen/yhdistysten omista ohjeista.

Huomioitavaa harjoitellessa:
• Korostamme käsihygienian merkitystä. Pese kädet aina tullessasi ja lähtiessäsi salilta.
• Käyttäjät itse vastaavat riittävän turvavälin (1,5-2 m) pitämisestä ja pyrkivät välttämään kaikkea lähikontaktia.
• Toimi liikuntapaikoissa ripeästi, äläkä vietä ylimääräistä aikaa itse liikuntapaikalla. Poistu myös oman vuoron jälkeen ripeästi liikuntatilasta niin että annat seuraavalle vuoron käyttäjälle tilaa turvalliseen harjoitteluun.
• Pyri välttämään pukuhuone- ja pesutilojen käyttöä.
• Kuntosaleilla suosittelemme käyttämään omia puhtaita treenikäsineitä salilla harjoittelun ajan.
• Harjoittele kuntosalilla paikkaharjoittelun periaatteiden mukaan eli tee ensin yhden liikkeen kaikki sarjat taukoineen yhdessä paikassa, jonka jälkeen siirry toisen liikkeen suorittamiseen.
• Käyttäjät itse huolehtivat käyttämiensä kuntosalilaitteiden desinfioinnista. Kuntosaleilla on desinfiointiin tarkoitettuja suihkepulloja. Puhdista käyttämäsi kuntosalilaite desinfiointiaineella ja käsipyyhepaperilla aina yksittäisen käyttökerran jälkeen ennen kuin siirryt seuraavaan laitteeseen.
Älä tule salille, jos:
• Sinulla on todettu koronavirus tai Sinulla on hiemankaan flunssan oireita.
• Olet oleskellut hiljattain ulkomailla. Pidä palatessasi kahden viikon tauko harjoittelusta.
• Olet ollut läheisessä kosketuksessa tartunnan saaneiden tai kotikaranteenissa olevien ihmisten kanssa.
• Jos kuulut riskiryhmään, niin harkitse yleisten liikuntatilojen käyttöä.

Kaikessa toiminnassa tulee noudattaa THL:n ja valtioneuvoston ohjetta koronavirustartuntojen ehkäisemisestä. Erityistä huomiota on syytä kiinnittää turvavälien ja hygieniaohjeiden noudattamiseen. Huomaa, että kannat itse vastuun hygieniaohjeiden noudattamisesta. Kertakäyttönenäliina
suun ja nenän edessä suojaa toisia yskimisen tai aivastuksen yhteydessä. Hävitä nenäliina käytön jälkeen. Pese kädet.

******************************************************
Tiedotteen mukaan jokainen harjoittelee siis vain omalla vuorollaan.

MiSo on anonut kesäajaksi yhden puolitoistatuntisen salivuoron Raviradantien 8 kuntosaliin perjantaisin klo 16.00 - 17.30 alkaen siis perjantaina 5.6 ja kestää elokuun puoleenväliin asti.

Syyskausi alkaa 14.8. ja loppuu keväällä 2021 toukokuun 28. päivä.

Jos ja kun saamme kesäkaudelle anomamme kuntosalivuoron niin harjoitusvuoromme on:

Kuntosalivuorot kesäkausi
5.6. - 7.8.-20 perjantaisin klo 16.00 - 17.30