Mikkelin Soutajille mitaleita pienvenesoudun keskimatkalta Tampereelta

Rane ja Sanna hopeaa Pyhäjärvellä
Rane ja Sanna sekasarjan -40 hopeaa
Make ja Repa M-40 parisoudun hopeaa

Mikkelin Soutajat olivat melko pienellä porukalla mukana pienveneiden keskimatkan 24 km:n souduissa 27.7. Tampereen Pyhäjärvellä. Olosuhteet olivat melko lämpimät; aurinko paistoi, hiki valui ja neste maistui.  Vuokko ja Jaana pokkasivat kultamitalit, Rane ja Sanna sekä Make ja Repa ottivat hopeaa. Lisäksi Jukka ja Ilkka olivat omassa sarjassaan viidensiä.

Vuokko ja Jaana olivat täysin ylivoimaisia N-50 sarjan parisoudussa ja olisivat ajallaan olleet yleisessäkin sarjassa kolmansia.

1.Vuokko Kolehmainen & Jaana ValtonenMikkelin Soutajat2:12:40
2.Mervi Hautala & Anu HautasaariEvijärven Urheilijat2:23:38
3.Tiina Linnainmaa & Aila Salo Ikaalisten Soutajat2:28:01

Rane ja Sanna olivat tehneet pieniä muuoksia veneeseen ja ainakin sijoitus parani hienosti parisoudun sekarissa -40 sarjassa Sulkavaan verrattuna. Nyt  tuli hienosti hopeaa. Yleisessä sarjassakin pari olisi sijoittunut hienosti kolmanneksi.

1.Elisa Aunola & Seppo RellmanKeravan Urheilijat2:03:59
2.Rauno Kuokkanen & Sanna PiiliMikkelin Soutajat2:08:04
3.Kirsi Joensuu & Timo-Jaakko JoensuuKeravan Urheilijat2:21:12

Make ja Repa saivat itselleen jo vähän vastusta kun saivat M-40 parisoutuun saman ikäluokan soutajia. Sulkavan voittoisa parivaljakko jäi tällä kertaa hopealle, mutta olisivat ajallaan olleet yleisessä sarjassa neljänsiä ja omassa ikäluokassaan kuudensia, joten parivaljakko kyllä tietää, miten mitalleille soudetaan.

1.Seppo Laukkanen & Antti PöyhönenVuokatti Rowing2:02:53
2.Markku Kolehmainen & Reijo ParkkinenMikkelin Soutajat2:06:06
3.Heikki Herranen & Ville OhtonenOulun Kilpa-Veljet2:11:31

Jukka ja Ilkka soutivat vaihteeksi keskenään, kun Timppa oli estynyt lähtemästä Tampereelle. Soutu eteni ihan kohtalaisesti aina toisen kierroksen puoliväliin asti, mutta sitten voimat ehtyivät ja pari tyytyi vain soutelemaan maalin.  Ajallaan pari olisi ollut -40 sarjassa pronssilla ja yleisessäkin neljäs.

1.Arto Mykkänen & Pentti VepsäläinenHML-latu2:04:57
2.Mauri Hautala & Hannu ManninenVirtain Urheilijat2:06:35
3.Hans Jaakkola & Harri Pöyriä Valkealan Soutjat2:06:45
4.Aaro Aaltonen & Jorma AhoVirtain Urheilijat2:07:39
5.Jukka Lindström & Ilkka ManninenMikkelin Soutajat2:09:29

Harmittavasti seuran kaksi vuorosoutuparivaljakkoa eivät päässet Tampereelle mukaan, joten pistetili Pyhäjävellä karttui vain 16 pojolla.

Seuraavana on vuorossa pienveneiden pikamatkat Virroilla 16.-17.8 sekä kv-pikamatkat Sulkavalla 31.8 - 1.9.