Kirkkoveneiden pikamatkat Sulkavalla 31.8.-1.9.2019 . Katso lähtöjärjestys ja millaisista asetelmista lähdetään kamppailemaan Suomen parhaiden puuveneseurojen sijoituksista.

23.8.2019 klo 10:30

naisten ja miesten lähtöjärjestys kakkoselle ja kympille
Sekarin lähtöjärjestys kakkoselle ja kympille

Kirkkoveneiden kauden viimeiset SM-soudut ja seuraliiga ratkeaa elo-syykuun vaihteessa Sulkavan pikamatkoilla. Lauantaina soudetaan Naisten ja Miesten kakkonen ja kymppi sekä sunnuntaina sekarin kakkonen ja kymppi.

Samalla ratkeaa myös seuraliigan lopulliset pisteet, joskin näyttää vahvasti siltä, että Kouvola vie koko potin ja Kerava pitänee toisen tilansa. Kolmannesta sijasta käyvät tiukkaa taistelua Virtain Urheilijat ja Takon Soutajat.

Ikaalinen on varmimmin kiinni viidennessä sijassa, joskin Sulkava onnistuessaan voi päästä aika lähelle.

Mikkeli on ennen kv-soutuja tippunut yhdeksänneksi, mutta noussee ainakin Oulun sekä SMARK:n ohi ja huippusuorituksilla voi uhata jopa Sulkavan kuudetta sijaa. Se mahdollisesti vaatisi mitalia lähes jokaisessa startissa ja sen ettei Sulkava sijoitu kovin lähelle kärkeä.

Mikkeli kisailee viikonloppuna vain neljässä lähdössä, kun esim. viidentenä oleva Ikaalinen ja kuudentenea oleva Sulkavan Urheilijat -41 kilpailee kotikonnuillaan peräti kahdeksassa lähdössä.

Pikamatkoilla yksi sija vastaa viittä pistettä, kun taas keskimatkalla ja Sulkavan pitkällä matkalla yhden sijan arvo on 10 pistettä, mutta silloinkin joukkueen on soudettava maaliin saakka.