Kolme mitalia Lohjalta...

27.6.2009

Mikkelin Soutajien pienveneilijät nappasivat 19 seuraliigapistettä ja kolme prossimitalia yhdeksän soutajan voimin pienvenesoutujen SM-kilpailuissa 27.6. Lohjalla 24 km:n matkalla.

Miesten 45-sarjan vuorosoudussa Timppa ja Jari soutivat hienosti pronssia vain 33 sek päähän hopeamitalista. Mikkosen ja Auvisen vauhti oli tällä kerrallakin liikaa kanssakilpailijoille, mutta viimevuoteen verrattuna ero kaventui huomattavasti.

Miesten yleisen sarjan parisoudussa Tapsa ja Jukka soutivat niinikään hienosti pronssille todella tiukassa ja tasaväkisessä kilpailussa. Eroa voittajapariin eli Vaalin veljeksiin jäi vain 64 sek ja hopeaankin vaivaiset puoli minuuttia.  Miehet olisivat samalla ajalla olleet omassa sarjassaan toisia, mutta tällä kertaa vauhtia haluttiin testata kovimmassa mahdollisessa sarjassa ja samalla kartuttaa pisteitä seuralle.

Kolmas pronssi tuli parisoudun sekasarjassa Ilkalle ja Vuokolle. Alkumatka enteili tosi tiukkaa taistelua mitaleista, mutta jo puolenvälin tienoilla alkoi näyttää siltä, että kyllä se odotettu mitali sieltä tulee ja tulikin lopulta n. minuutin ja 50 sekunnin erolla neljänsiin.  Samassa sarjassa saivat Kari  ja Kaisuleena  hyvää kokemusta ensimmäisessä yhteisessä kisassaan.

Miesten 45-vuotiaiden parisoudussa kävi vähän niinkuin ounasteltiin eli Make ja Kaitsu jäi neljänneksi tosin erittäin hyvällä soudulla jääden pronssistakin vain minuutin ja 42 sek.  Loppumatka oli tosi rankka, mutta pojat lupasivat näyttää todellisen osaamisensa vasta Sulkavalla.

Miesten yksinsoudussa sai tulikasteensa Eero, joka venyi lopulta yhdeksänneksi kolmentoista soutajan joukosta.  Eroa voittaja Kuhnoon tuli 7,46 min ja pronssiinkin 5,03 min, mutta Eeron tuntien tuo ero tulee kaventumaan vuoden päästä ainakin puoleen.

Ohessa tarkemmat tulokset Lohjan SM-souduista.

Olosuhteet lohjalla olivat astetta huonommat kuin edellisenä vuotena. Viime vuonna oli lämpimämpää, mutta tänä vuonna oli hiukan tuulisempaa, joka verotti ratkaisevasti sekunteja loppumatkasta.

29.06.2009 / IM