Pienvenevajaprojekti 2016-2017

Pursiseuran vajan pohjatyöt alkoivat kaivurityöllä.
Mikkelin Soutajien pienvenevajan pohjatyöt menossa.
Kaupungin Salvos-hankkeen työntekijät asensivat suodatinkankaan pienvenevajan alle.
Markku Kolehmainen ja Salvos-hankkeen työntekijöitä sokkelin valussa.
Lokakuun alkupuolella venevajatyössä edetään sokkelin valun merkeissä.
Harri Kaipainen merkkaa kaapelin paikaa viikon 42 alussa.
Vajan rungon teon aloitusta viikolla 44
Rungon teossa ovat mukana Esedun rakennuspuolen opiskelijat
Vastaava mestari Reijo Tyrväinen seuraa oppilaan tekemää itsearviointia. Opettaja Rauli Pulliainen on selin kameraan.
Esedun rakennuspuolen oppilaat yhteiskuvassa
Oppilas tekemässä itsearviointia vastaavan mestarin ja opettajan ohjauksessa.

KAUAN ODOTETUN PIENVENEVAJAN RAKENNUSTYÖT OVAT ALKANEET

Kenkäveron soutusataman pienvenevajan rakennustyöt ovat alkaneet. Mikkelin soutajien uusi vaja tulee jo rakennetun vajan eteläpuolelle eli lähimmäksi Etelä- Savon Energian voimalaitosta.

Tiivistä yhteistyötä tehdään Mikkelin Pursiseura ry:n kanssa. Mikkelin Soutajat on luovuttanut Mikkelin Pursiseuralle paikan alueeltaan. Heille oli tullut tarve uuteen paikkaan, koska heidän vanha paikkansa oli jäänyt asuntomessualueen alle. Pursiseuran uusi vaja nousee jo olemassa olevan venevajan pohjoispuolelle. Pursiseuran uudessa vajassa on tarkoitus säilyttää purjehduskoulun kalustoa. Molemmat vajat tulevat olemaan yleisilmeiltään ja kooltaan samanlaisia kuin jo olemassa oleva vaja.

Perustukset tekee Mikkelin kaupungin Salvos- hanke ja kaupungin edustajana on Harri Kaipainen. Venevajan runkotyöt toteutetaan Esedun rakennusalan opiskelijavoimin sekä talkootyöllä. Myös Mikkelin Pursiseuran vajarakennus toteutetaan Esedun opiskelijavoimin.

Rakennustarvike hankinnoissa Mikkelin Soutajat sekä Mikkelin Pursiseura tekevät yhteistyötä kustannusten säästämiseksi. Rakennusten on tarkoitus valmistua huhtikuun 2017 loppuun mennessä.

LOKAKUUSSA VIIKOLLA 42

Lokakuun puolivälin tienoilla ollaan rakennustöiden kanssa siinä vaiheessa, että perustyöt saadaan valmiiksi viikolla 42 ja sen jälkeen voidaan jatkaa runkotöillä. Syksyn sääolosuhteet ovat olleet mainiot rakannustöille ja poutaista säätä on luvassa tulevillekin päiville. Alhaalla kuvassa HAWAS-hankkeen vetäjä Harri Kaipainen merkkasi kaapelin paikat tulevaisuuden tarpeita varten. Pienvenevajaan tulee sekä sähköt että juokseva vesi. Näin ollen veneiden pesu helpottuu, kun voidaan käyttää painepesuria.

Mikkelin Pursiseuran kanssa on allekirjoitettu sopimukset vajojen sijaintipaikoista edellisellä viikolla. Soutajista sopimusta allekirjoittamassa olivat puheenjohtaja Pentti Iivanainen ja sihteeri Petri Taurio. Todistajina toimivat Jukka Lindström ja Markku Kolehmainen.  Mikkelin Soutajille tulee paikka numero 1, joka on lähinnä Esen voimalaitosta.

VIIKKO 44

Syysloman jälkeen rakennustyöt pienvenejalla jatkuvat. Esedun rakennuspuolen opiskelijat ovat aloittaneet vajan rungon teon. Tällä viikolla on ollut myös pientä pakkasta ja maa on saanut kevyen lumikerroksen.

VIIKKO 11

Harjannostajaiset pidettiin perjantaina 17.3.2017 aurinkoisessa säässä. Pienvenevajan rakennusprojekti on edennyt aikataulussa. Esedun rakennuspuolen opiskelijoiden ja opettajien panos pienvenevajan rakentamiseen on ollut merkittävä. Upea uusi pienvenevaja vaatii enää noin 2 viikon talkootyöt.

Mikkelin Soutajat kiittää Esedun opiskelijoita ja opettajia osallistumisesta rakentamiseen!

VIIKKO 22

Pienvenevaja on lähes valmis! Viimeisinä töinä on eneää rännien ja ikkunalasien laittaminen sekä sähkötyöt!

Mikkelin Soutajien pienvenevajahanketta ovat mukana tukemassa seuraavat tahot:

Esedu

Mikkelin Betoni Oy