Seuraliigan tulokset 2009

10.10.2009

Mikkelin Soutajat nostivat seuraliigan viime vuotista sijoitustaan usealla sijalla saavuttaen tänä vuonna 3. sijan.

Mikkelin Soutajien kilpasoutajilla on takanaan tasaisen hyvä kilpailukausi. Sekä pienvene- että kirkkovenesoudussa saatiin läpi kesän nauttia mitalisijoituksisa sekä muista hyvistä tuloksista. Ilahduttavaa oli myös kilpailuihin osallistuvien soutajien määrän nousu, joten tulosta pystyttiin tekemään laajemmalla rintamalla.

Kokonaistuloksena saavutettiin seuraliigan 3. sija. Vuonna 2008 seuran tuloksena oli seuraliigan 8. sija, joten tänä vuonna nousu liigassa oli selkeä. Ensimmäisen sijan vei odotetusti Sulkavan Urheilijat -41 (457 pistettä), ja toiseksi tuli Kouvolan Soutajat (411 pistettä), joka oli aivan sulkavalaisten tuntumassa aina elokuun lyhyiden matkojen kilpailuihin asti. Sulkavalaisten ja kouvolalaisten soutajien piste-ero oli lopulta 46 pistettä. Mikkelin Soutajien ero kärkikaksikkoon oli selkeä, sillä pisteitä kertyi 271. Neljänneksi tullut Evijärven Urheilijat jäivät puolestaan selvästi Mikkelin Soutajille saavuttaen 190 pistettä.

Seuraliigan kuusi parasta joukkuetta saavat Soutuliitosta rahapalkinnon, joka määräytyy kesäaikana kertyneiden kilpailutulojen (osa kilpailumaksuista) ja kullekin sijalle määrättyjen osuuksien mukaan.

Palkinnot jaetaan Soutuliiton syyskokouksen yhteydessä. Syyskokous pidetään Anttolanhovissa lauantaina 14.11. klo 16:00. Kahvitarjoilu alkaa jo klo 15:30. Samaan aikaan Anttolanhovissa pidetään myös kauden päättäjäiset (14. - 15.11.).

Lopuksi vielä seuraliigan kymmenen parasta joukkuetta pistemäärineen.

1. Sulkavan Urheilijat -41       457

2. Kouvolan Soutajat              411