Mikkelin Soutajille yhdeksän mitalia kauden päättäneissä pienveneiden SM-souduissa Tuusulassa

28.8.2016

Naisten 50 sarjan parisoudun kilsan ja kympin voittajat vauhdissa
... ja taas pallille ylimmälle.
Kilsan hopeaa Jukalle ja Ilkalle, mutta vain toinen pääsi paikalle
Miesten 60 sarjassa Jukalle ja Ilkalle kultaa kympillä ja hopeaa 1 km:llä
Vuorosoutu M-50 Jari ja Timppa kultaa kympillä ja hopeaa 1 km:llä
Miesten 40 sarjassa Make ja Repa pronssia kympillä ja viides sija 1 km:llä
Sekapari/sarja 40 vuotta. Tarja ja Jouni neljäs kympillä.

Pienveneiden SM-soudut järjestettiin viikonloppuna Tuusulanjärvellä. Lauantain kovista tuuliolosuhteista, jolloin soudettiin tuhannen metrin mestaruudesta ei sunnuntain normaalimatkan kympillä ja nuorempien viidellä kilometrillä ollut tietoakaan.

Tuusulanjärven mataluus ( keskisyvyys 3,2 m ) piti huolen siitä, että matka ei taittunut liian helpolla.

Mikkelin Soutajat menestyi hienosti, sillä soutajia oli mukana 11 startissa ja saldona oli peräti 9 mitalia, joista 6 kultaista, 2 hopeista sekä 1 pronssi.

Tuplamestaruuteen ylsivät N-50 sarjan parisoudussa Vuokko Kolehmainen / Jaana Valtonen.

Nuorten  23- sarjan pikamatkalla ja viidellä kilomerillä mestaruudet nappasi puolestaan Heikki Kääriäinen.

Yhteen mestaruuteen soutivat myös M-50 vuorosoudussa 10 km:llä Jari Kuitunen / Timo Dyster ja parisoudun M-60 sarjassa vastaavalla matkalla puolestaan Jukka Lindström / Ilkka Manninen. Lauantain pikamatkoilla ( 1 km ) molemmat parit soutivat hopeaa.

Miesten 40-sarjan parisoudussa Markku Kolehmainen / Reijo Parkkinen täydensivät Mison mitalisaalista kolmannella sijallaan. Pikamatkalla pari sijoittui viidenneksi.

Sekasarjan 40  parisoudussa Tarja Väisänen ja Jouni Kakkonen soutivat vain kympin sijoittuen kovatasoisessa kilpailussa neljänneksi. Kilsan kisan kaksikko joutui jättämään väliin, kun vene vahingoittui matkalla kisapaikalle.

Seuraliigassa oltiin tänä vuonna kahdeksansia ja sitä on lähdettävä ehdottomasti parantamaan, oli muutaman soutajan mielipide, johon varmasti kaikki aktiivit voivat yhtyä.

Miso:n johtokunan jäsenet Pentti Iivanaisen johdolla toivottavat kaikki seuran jäsenet tervetulleiksi Lamposaareen nauttimaan rosvopaistia ja keskustelemaan muun muassa ensi vuoden tavoitteista. Mukaan ovat tervetulleita myös seuran sponsorit ja ne, jotka haluavat olla seuran toiminnassa joko harrastus- tai kilpailumielessä tai muuten vain esim. tukemalla jollain tavoin seuran toimintaa.

Kuljetus Lamposaareen alkaa Mison venevajalta Mikkelipuiston vastapäätä klo 15.00 Jarmo Nenosen kipparoimalla upealla jahdilla. :)

( Tarkemmin soudusta myöh. ja samoin Heikin kuva tulee myöh. jahka sen löydän.)

28.8.2016 / im