Vuoden 2021 sisäsoutukausi alkamassa....

29.12.2020

Osa Mikkelin Soutajien sisäsoutuun perehtyneistä  aikoo osallistua kansainvälisiin Tallinna Alfa kilpailuun, joka järjestetään 23.1 ns. virutaalitapahtumana. Kisat kestävät yleensä koko päivän ja on erittäin suosittu tapahtuma kaikkine järjestelyineen, jotka ovat olleet paikan päällä olijoiden mukaan huippuluokkaa.

Matkana on 1000 m lähes kaikissa ikäluokissa.

Ilmoittautuminen on suoritettava 20.1. mennessä ja jokaisen soutajan on huolehdittava siitä itse ja maksettava samalla osallistumismaksu.

Ilmoittautumisesta tieto on hyvä antaa myös Rauno Kuokkaselle kisajärjestelyitä varten. Mikkelin Soutajien soutusali Raviradantiellä toimii kisapaikkana.

********************************************

Samoin myös helmikuun 6. päivä järjestettävä SM -kisa 2000 m sekä viesti järjestetään virtuaalisena Mikkelissä myös todennäköisesti MiSon soutusalissa, mutta jos saadaan riittävästi porukkaa niin kisat voidaan siirtää myös johonkin isompaan paikkaan, mikäli mahdollista.

Sekaviestiin MiSon tavoite on  saada kaksi porukkaa, sillä esim. viime vuonna mukana oli vain 4 joukkuetta ja Mikkelin Soutajat voittti mestaruuden Sannan, Maijan, Jarin ja Ranen soutamana. Voitosta saa 12 pistettä ja esim viidennestä sijastakin saa 6 pistettä.

Viestissä joukkueen kaikki 4 soutajaa starttaa yhtaikaa kaikkien muiden joukkueiden kanssa ja se joukkue joka ensimmäisenä saa 4000 m täyteen, voittaa kilpailun jne. Jotkut joukkueen jäsenistä soutavat yli 1000 m ja jotkut alle, mutta matka / soutu loppuu heti kun joukkueen mittariin tulee 4000 m.

Ilmoittautumiset SM-kisoihin osallistuvista Raunolle 29.1 mennessä, niin hoidetaan osallistumismaksu seuran kautta kerralla kuntoon .