Lopulliset sisäsoudun seurapisteet vuodelta 2023... ( lue lisää )

15.5.2023

Naisten kokoanaiskilpailun voittaja Laura Salonen poseraa lehdistölle yhdessä Rauno Kuokkasen ja Ilkka Mannisen ( takana ) kanssa.
Puoliso Ritva oli kokonaiskilpailussa hienosti 14.
Miesten puolella Matti Reponen oli neljäs vaikka saikin tässä kuvassa kaksi kultaa, toisen kaulalleen ja toisen vierelleen. Puoliso Ritva oli kokonaiskilpailussa hienosti 14.
Jari Liimatta osallistui kahteen osakilpailuun ollen kokonaiskilpailuissa 16.

Lopulliset sisäsoudun seuraliigapisteet vuodelta 2023. Kerava selkeä ykkönen ja MiSon sijoitus seitsemäs. Misolaiset olivat todella pienellä porukalla mukana seuraliigassa, joten siihen nähden sijitus oli hyvä. Ei olisi tarvinnut kuin 3-4 soutajaa enemmän jokaisessa osakilpailussa, niin kolmen joukkoon olisi ollut hyvät mahdollisuudet. Tosin tälläkin kuuden hengen porukalla sijoitus olisi noussut muutaman pykälän, mikäli jokainen olisi osallistunut kaikkeen neljään osakilpailuun.

Seuraliigassa oli mukana 27 joukkuetta.

Naisten paras sisäsoutuliigassa tai eniten pisteitä kerännyt oli MiSon Laura Salonen 2854 pisteellä, jolla päihitti toiseksi tulleen Minna Niemisen vain 13 pisteellä. Mukana naisissa oli yhteensä 71 kilpailijaa. Voittaaksen kokonaiskilpailun on melken pakko osallistua jokaiseen osakilpailuun.

Ritva Reponen oli myös hyvillä sijoituksilla ollen 14. vaikka osallistui vain kolmeen osakilpailuun. Neljästä osakilpailuista heikoimmin meneestä ei saa täysiä pisteitä vaan tietyn prosentin mukaan pystyy kartuttamaan kuitenkin lopullista pistemäärää.

Naisten sarjassa peräti kymmenen sisäsoutajaa osallistui jokaiseen osakilpailuun ja muut kerran tai kolmasti.

Miesten puolella Matti Reponen oli hienosti neljäs ja sai yhteensä 2756 pistettä häviten voittajalle 171 pist. ja kolmannesta sijasta Matti jäi vain 32 pistettä.

Jari Liimatta oli 16. kahdella osakilpailutuloksellaan ja Rauno Kuokkanen samoin kahden osakilpailun osallistujana sijoittui 20. sekä Ilkka Manninen vain yheen lajiin osallistumalla oli 38.

Yhteensä miesten sarjassa oli 79 sisäsoutajaa, joista vain neljä souti kaikki neljä osakilpailua.

Sij.   Seura                                 2000 m / Viesti     6000 m / 500 m    Maraton / Puolikas  Yht

1.     Keravan Urheilijat              132                       204                      134                           470

2.     Kouvolan soutajat              116                       168                        26                           310

3.     Smark                                  58                       137                        80                           275